Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

Brukerstøtte i eiendom

Tjenestebiler

OsloMet har to tjenestebiler på campus Pilestredet til disposisjon for sine ansatte. Her finner du informasjon om bestilling og bruk av tjenestebil.

Tjenestebiler

Universitetets ansatte disponerer en to-seters varebil og en syvseter til tjenesteoppdrag. Bilene har faste parkeringsplasser i kjelleren i parkeringshuset til EuroPark på Frydenlund.

Booking

Bilene er registrert som ressurser i Outlook på lik linje med møterom etc.

1. Ny reservasjon
  • Gå til fane Kalender > Hjem > Nytt møte
2. Registrere opplysninger

1. Klikk på knappen Til... > et nytt søkevindu åpnes

  • Skriv inn Peugeot i søkevinduet > Peugeot Varebil og Peugeot Syvseter vises i oversikten
  • Dobbelklikk på bilen du ønsker å reservere > velg OK

2. Legg deretter til følgende:

  • Emne (oppgi navn og mobilnummer, f.eks. Ola Nordmann, tlf. 670 00 000)
  • Start- og sluttidspunkt for bilreservasjonen
3. Kontroller reservasjonstidspunkt
  • Velg: Planleggingsassistent i menyen
  • Se at det ikke er en konflikt med ønsket reservasjonstidspunkt
4. Sjekk før du sender møteinnkalling

1. Gå til Avtale ved siden av Planleggingsassistent i menyen. Her skal du se:

  • Til (valgt tjenestebil)
  • Emne (ditt navn og mobilnummer)
  • Tidspunkt

2. Derson ovennevnte punkter er OK > Send

  • Du vil etter booking umiddelbart motta en epost med beskjed om bookingen er godkjent eller ikke.

Bilene lånes i utgangspunktet ut kun på dagtid (kl. 08.00-16.00). Ved behov for å låne bil på kveldstid og i helger: send forespørsel til Brukerstøtte i Eiendom via kontaktskjemaet "Andre henvendelser".

Bruk

  • Nøkler og kjørebok utleveres og innleveres ved Hovedresepsjonen i 46 (kl. 08.00-15.00)
  • Ved innlevering av nøkler og kjørebok etter kl. 15.00: vennligst legg disse i postkassen ved postrommet
  • Alle brukere av bilene skal føre kjørebok:
    • dato og kilometerstand ved kjøreturens start og stopp
    • reisens formål
    • drivstoffnivå ved innlevering
    • registrering av evt. uhell underveis
  • Bilene må leveres tilbake i henhold til tiden de er booket for
  • Eventuelle forsinkelser må meldes Hovedresepsjonen i P46 (6723 6000 / 6723 7943)
Vær oppmerksom på følgende
  1. Tjenestebilene kan KUN bookes/benyttes til tjenesteformål
  2. Det er kun ANSATTE som kan booke/benytte tjenestebilene

Spørsmål knyttet til booking og bruk av tjenestebilene kan rettes til Brukerstøtte i Eiendom, kontaktskjema "Andre henvendelser".

Kontakt