Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

Brukerstøtte i eiendom

Tjenestebiler

OsloMet har to tjenestebiler på campus Pilestredet til disposisjon for ansatte. Her finner du informasjon om bestilling og bruk av tjenestebil.

Tjenestebiler

Universitetets ansatte disponerer en to-seters varebil og en femseters stasjonsvogn til tjenesteoppdrag. Bilene har faste parkeringsplasser i kjelleren i parkeringshuset til OnePark på Frydenlund.

Booking

Bilene er registrert som ressurser i Outlook på lik linje med møterom etc.

1. Ny reservasjon
  • Gå til fane Kalender > Hjem > Nytt møte
2. Registrere opplysninger

1. Klikk på knappen Til... > et nytt søkevindu åpnes

  • Skriv inn hhv Peugeot eller Passat i søkevinduet > Peugeot Varebil og Passat GTE Plug-in hybrid vises i oversikten
  • Dobbelklikk på bilen du ønsker å reservere > velg OK

2. Legg deretter til følgende:

  • Emne (oppgi navn og mobilnummer, f.eks. Ola Nordmann, tlf. 670 00 000)
  • Start- og sluttidspunkt for bilreservasjonen
3. Kontroller reservasjonstidspunkt
  • Velg: Planleggingsassistent i menyen
  • Se at det ikke er en konflikt med ønsket reservasjonstidspunkt
4. Sjekk før du sender møteinnkalling

1. Gå til Avtale ved siden av Planleggingsassistent i menyen. Her skal du se:

  • Til (valgt tjenestebil)
  • Emne (ditt navn og mobilnummer)
  • Tidspunkt

2. Derson ovennevnte punkter er OK > Send

  • Du vil etter booking umiddelbart motta en epost med beskjed om bookingen er godkjent eller ikke.

Bilene lånes i utgangspunktet ut kun på dagtid (kl. 08.00-16.00). Ved behov for å låne bil på kveldstid og i helger: send forespørsel til Brukerstøtte i Eiendom via kontaktskjemaet "Andre henvendelser".

Bruk

  • Nøkler og kjørebok utleveres og innleveres ved Hovedresepsjonen i 46 (kl. 08.00-15.45)
  • Ved innlevering av nøkler og kjørebok etter kl. 15.00: vennligst legg disse i postkassen ved postrommet
  • Alle brukere av bilene skal føre kjørebok:
    • dato og kilometerstand ved kjøreturens start og stopp
    • reisens formål
    • drivstoffnivå ved innlevering
    • registrering av evt. uhell underveis
  • Bilene må leveres tilbake i henhold til tiden de er booket for
  • Eventuelle forsinkelser må meldes Hovedresepsjonen i P46 (6723 6000 / 6723 7943)

Passat GTE Plug-in hybrid stasjonsvogn

Dette er en helt ny bil som ble levert til universitetet fredag 28. september.

Bilen har et ladebart batteri som fulladat vil gi bilen en rekkevidde på kun el på inntil fem mil.

Viktig informasjon for lading av batteri etc:

  • Ladekontakten i bilen er plassert i grillen rett til høyre for VW-symbolet
  • Bilen må være åpen (trykk på åpneknappen på nøkkelbrikken). Trykk deretter på grillen rett til høyre for VW-symbolet
  • Koble til kabel for hhv ladestasjon eller stikkontakt (begge kablene ligger bak i bilen)
  • Det lyser et grønt pulserende lys i ladekontakten når bilen lades
  • Det tar to timer å lade batteriet fullt på ladestasjon, og fire timer i stikkontakt
  • Det er satt opp to ladestasjoner i kjelleren ved p-plassene til tjenestebilene (en elbil varebil er også på vei inn)
  • Vennligst alltid koble på lading av batteriet etter endt kjøreoppdrag slik at batteriet er mest mulig fulladet til neste oppdrag. Det er et mål for OsloMet at flest mulig kjøreoppdrag med bilene våre er miljøvennlige
  • Passaten går automatisk over på bensindrift når batteriet er utladet. Gjenstående kjørelengde på el vises i displayet sammen med nivå for bensintanken
  • Det skal fylles 95 oktan blyfri på bilen. Åpneknappen for bensinlokket er plassert i døren på førersiden
  • Bakdøren på Passaten åpnes med knapp i døren på førersiden, eller via nøkkelbrikken.

Vær oppmerksom på følgende

  1. Tjenestebilene kan KUN bookes/benyttes til tjenesteformål
  2. Det er kun ANSATTE som kan booke/benytte tjenestebilene
  3. OsloMet er selvassurandør; dvs ansvarlig for selv å bekoste reparasjon av skader. Dette, kombinert med profilering med logo og navn på bilene, gjør at det er ekstra viktig å kjøre aktsomt og hensynsfullt i trafikken!

Spørsmål knyttet til booking og bruk av tjenestebilene kan rettes til Brukerstøtte i Eiendom, kontaktskjema "Andre henvendelser".

Kontakt