Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

Jobbe utenfra / Programvare for hjemmebruk

Programvare for fjernhjelp

BIT kan tilby fjernhjelp uansett hvor du befinner deg med programmet TeamViewer QuickSupport.

Før du kan få assistanse utenfra

  • Datamaskinen må ha Internett-tilgang for å kunne motta fjernhjelp.

Krav for Windows

  • På Windows-datamaskiner kreves det VPN-tilkobling mot nettverket på HiOA for at BIT skal kunne gjøre oppgaver som krever administratorrettigheter.
  • frist

    Kontakt BIT i åpningstiden for fjernhjelp.

Innhold

Fjernhjelp

A. TeamViewer for Windows

B. TeamViewer for macOS

Kom i gang med TeamViewer

 

Fjernhjelp

BIT kan tilby fjernhjelp med installasjon av programmer, skriveroppsett eller andre ting du trenger hjelp med når du jobber utenfra med programmet TeamViewer QuickSupport.

A. TeamViewer for Windows

På HiOA Windows laptop:

  • Windows 10: Under menyen HiOA Standard > HiOA TeamviewerQS (se skjermbildet under).

Skjermbilde: HiOA Standard meny Windows 10, finn TeamViewer QS

  • Windows 7: Last ned fra BIT-snarvei (ikon på skrivebordet) eller finn TeamViewer QuickSupport under «C:\Program files (x86)\TeamViewer» eller søk etter TeamViewer.

B. TeamViewer for macOS

På HiOA-Mac laptop:

  • Finn TeamViewer i Dock, eller
  • søk etter "TeamViewer" i Spotlight.

Kom i gang med TeamViewer

Åpne eller last ned programmet på din PC og avtal tid med BIT for fjernhjelp.

1. Oppstart - Allow Remote Control

Programmet ser slik ut ved oppstart, se skjermbilde nedenfor.

Skjermbilde: Oppstart av TeamViewer

2. Your ID

  1. Oppgi ID: Your ID - som vises i programmet. 
  2. BIT trenger deretter ID-nummeret for å kunne koble til din PC og tilby fjernhjelp.

Hjelp med veiledning?

Kontakt BIT så kan vi hjelpe deg!