Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

Brukerstøtte IT / E-post og kalender

Problemer med Outlook

Hvis du ikke får åpnet Outlook på Windows-PC, må du slette Outlook standardprofil og legge til profilen på nytt.
  • informasjon

    Forsøk veiledningen før du kontakter BIT.

  • epost

    Les e-post via nettleser https://outlook.office.com/owa/ (Office 365)

Outlook 2016 profil

1. Mail (E-post)

  • Avslutt Skype for business
  • Søk etter "Mail/E-post" i søkefeltet nederst til venstre på startmenyen.

Skjermbilde: Søk etter Mail i Windows 10

2.  Show Profiles

Under Mail Setup:

  • Velg: Show Profiles...

Skjermbilde: Velg Show Profiles...

3.  Fjern profil

  • Klikk på profilen som er oppført i blått, eks. Outlook.
  • Klikk: Remove
  • Klikk: OK

Skjermbilde: Slett profilen som er synlig dersom det ikke står ditt brukernavn

4. Godkjenn fjerning av profil

  • Trykk Yes (Ja) for å godkjenne fjerningen av profilen. 

  • Viktig: Ingen e-poster slettes eller blir borte når du fjerner profilen. Alt hentes tilbake ved neste oppstart av Outlook.

5. Start Outlook

  • Ny brukerprofil opprettes når du starter Outlook. 

6. Opprett ny profil

  • Godkjenn opprettelsen av ny profil ved å skrive inn brukernavnet ditt og klikke OK.

  • Kontroller at det er ditt navn og epostadresse som er oppgitt. Klikk Next for å fortsette opprettelsen av profilen. 

  • Klikk Finish for å fullføre oppsettet av den nye profilen.

7. Vent på at Outlook oppdateres

  • Når Outlook har opprettet den nye profilen må den hente all epost fra serverne. 
  • Kontroller at Outlook er koblet til Exchange og at det står "Updating this folder" i bunnlinjen. Alle epost hentes inn automatisk og blir synlig i løpet av noen minutter.

Relaterte sider

Hjelpeveiledninger i Outlook

 

Hjelp med veiledning?

Kontakt BIT så kan vi hjelpe deg!