Inngå og følg opp en innkjøpsavtale

Ved behov for en anskaffelse til over 100.000 kroner hvor det ikke finnes en aktuell rammeavtale, må det gjennomføres en formell anskaffelsesprosess i flere trinn.

Meld behovet og vent

Meld inn behovet om ny avtale i Min bestilling. Deretter trenger Innkjøpsseksjonen 8 uker på å sette i gang prosessen. Selve anskaffelsesprosessen kan ta 3–12 måneder.

  1. Meld behovet inn i Min bestilling

    Du må være budsjettansvarlig for enheten for å melde inn behovet om en anskaffelsesprosess for å inngå ny innkjøpsavtale.

    • Logg inn i Min bestilling, og velg knappen «Inngå og følge opp avtaler».
    • Send inn skjemaet.
  2. Vent, mens Innkjøpsseksjonen setter i gang prosessen

    Opptil 8 uker etter at du har meldt behovet inviterer Innkjøpsseksjonen deg til et oppstartsmøte, hvor dere lager en framdriftsplan.

     

  3. Anskaffelsesprosessen gjennomføres over 3–12 måneder

    Anskaffelsesprosessen gjennomføres og ledes av innkjøpsseksjonen i samarbeid med deg som har behovet..

    Dette innebærer gjennomføring av konkurranse og valg av leverandør, og kan ta 3–12 måneder.

    Les trinn-for-trinn beskrivelse av prosessen under 3. Anskaffelsesprosessen