Droppe til innhold

Kommunikasjon

Kommunikasjon

Kommunikasjon og profil / Kommunikasjon / Verktøykasse for kommunikasjon

Bruk disse kanalene til studentkommunikasjon

Disse kanalene kan du bruke for å nå fram til studenter ved OsloMet.

student.hioa.no

  • Studentenes nettside har adressen student.hioa.no, og kalles Min side for studenter.
  • Dette er hovedkanalen for kommunikasjon med våre studenter, med over xxxxx besøk.
  • Når du klikker Logg inn, kommer studenten til Min Side for studenter, der hen finner sine emne- og programplaner, timeplan og nyheter tilpasset studenten.

Student.hioa.no har ulike kategorier for informasjon: 

Toppmenyen - Her ligger brukerorientert informasjon om retningslinjer og regelverk, studentliv og studiehverdag på OsloMet. Dette er åpent tilgjengelig uten innlogging.

Nyheter – Aktuelle saker som gjelder alle studenter, men man kan også tilpasse helt ned til studieprogramnivå. Saker på forsiden gjelder kun alle studenter.

Hva skjer

E-post

Alle studenter ved OsloMet har tilgang til sin student e-post. Studenter er pliktige til å sjekke den.

Du som ansatt har mulighet til å sende:

Canvas

Canvas er læringsplattformen til studentene på OsloMet. Her kan man kommunisere enten til alle studentene på OsloMet , fakultetsnivå eller på emnenivå.

Informasjonen på Canvas må være faglig relevant eller omhandle studentenes studier.

Har du ikke tilgang til å publisere på Canvas? Ta kontakt med din Canvas-superbruker på fakultet.

Stand eller møte studentene

Ofte er det enklere å nå studentene ved å snakke med dem eller møte dem ansikt til ansikt. Trenger du for eksempel studenter til en workshop eller for å svare på en undersøkelse? Gå ut på campus og snakk med studentene!

Sosiale medier

På OsloMet regner vi sosiale medier som eksterne kommunikasjonskanaler, og kanalen skal inspirere, ikke informere. Har du et spennende arrangement som kan publiseres på Facebook, eller noe inspirerende som vi kan fortelle i sosiale medier? Sjekk våre retningslinjer for sosiale medier.