Skip to Content

Tools and support

Tools and support

IT Support / Office 365

E-post for iPhone og iPad

Oppsett av e-post for mobil og nettbrett - iPhone eller iPad - dvs. iOS-operativsystem i Office 365.
NB! Gammelt e-postoppsett må slettes fra telefonen før du legger til nytt oppsett.

Innhold

E-post i nettleser

E-post med varsling (automatisk oppsett)

E-post med varsling (manuelt oppsett)

E-post i nettleser

Du kan alltid lese e-posten din om du åpner en nettleser og går til outlook.office.com.

E-post med varsling (automatisk oppsett)

1. Gå til Innstillinger > Mail > Kontoer

2. Velg Exchange

3. Skriv inn full OsloMet-epostadresse og -passord. Eks. brukernavn@oslomet.no

Klikk "Neste".

4. Velg "Logg på"

5. Logg på med Feide-kontoen din. Benytt vanlig brukernavn og passord fra OsloMet.

 

6. Gi tilganger til epostklienten. Klikk "Godta".

7. Velg hvilke funksjoner du vil ha tilgjengelig på iPhone/iPad.

Velg:

  • Kontakter - tilgang til alle dine OsloMet-kontakter/øvrige kontakter.
  • Kalender - tilgang til din jobb-kalender på OsloMet.
  • Påminnelser - oppgaver du legger inn med frister.
  • Notater - notatblokk.

8. Epost din er nå klar til bruk.

E-post med manuelt oppsett

Dersom du har problemer med å legge til Exchange-konto, kan du i stedet velge E-post når du legger til konto, i stedet for Exchange. 

Du følger veiledningen for det automatiske oppsettet, men du må selv legge til bl.a. serverinnstillinger.

E-postadresse: brukernavn@oslomet.no

Domene\Brukernavn: \brukernavn@oslomet.no

Passord: Vanlig OsloMet-passord

Server: outlook.office365.com

Relaterte sider

 E-post for Android mobiltelefon

Contact