Skip to Content

Tools and support

Tools and support

IT Support / Office 365

E-post for Android

Oppsett av e-post for Android smarttelefon.

 

 

  • telefon

    NB! Gammelt HiOA e-postoppsett må slettes fra telefonen før du legger til nytt oppsett. 

Innhold

Les e-post i nettleser

Du kan alltid lese e-posten din om du åpner en nettleser og går til outlook.office.com.

E-post med varsling (automatisk oppsett)

NB! Android-telefoner kan ha ulikt grensesnitt og skjermbildene i denne veiledningen vil ikke nødvendigvis stemme for din telefon, men er ment som en rettledning. 

 

1. Gå til innstillinger > Kontoer

2. Velg "Legg til konto"

3. Velg mellom to oppsett:

  1. Velg "Exchange" (for å bruke standard epostklient på enheten din),
  2. eller appen "Outlook" (anbefalt epostklient). Last ned Outlook-app for Android (Google Play)

4. Fyll inn din OsloMet e-postadresse: brukernavn@oslomet.no

5. Logg inn via Feide med ditt OsloMet-brukernavn og passord for å fullføre oppsettet.

6. Gå til appen Outlook, og kontroller at du mottar e-post.

E-post med varsling (manuelt oppsett)

NB! Dersom du har problemer med å få Exchange-oppsett til å fungere kan det være du blir bedt om å legge til serverinnstillingene manuelt.

 

Følg veiledningen for automatisk oppsett over, men legg inn følgende server-innstillinger:

E-postadresse: brukernavn@oslomet.no

Domene\Brukernavn: \brukernavn@oslomet.no [NB! ta med backslash: \ ]

Passord: OsloMet-passord

Server: outlook.office365.com

IMAP-innstillinger

Server name: outlook.office365.com
Port: 993
Encryption method: TLS

SMTP- innstillinger

Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: STARTTLS

Se også IMAP og SMTP innstillinger på outlook.office.com (åpner Outlook Online).

Se også

 E-post for iPhone / iPad – iOS

Contact