Skip to Content

Tools and support

Tools and support

IT Support / Office 365

E-post for Android

Oppsett av e-post for Android

NB! Gammelt e-postoppsett må slettes fra telefonen før du legger til nytt oppsett. 

 

Innhold

E-post i nettleser

E-post med varsling (automatisk oppsett)

E-post med varsling (manuelt oppsett)

E-post i nettleser

Du kan alltid lese e-posten din om du åpner en nettleser og går til outlook.office.com.

E-post med varsling (automatisk oppsett)

NB! Android-telefoner kan ha ulikt grensesnitt og skjermbildene i denne veiledningen vil ikke nødvendigvis stemme for din telefon, men er ment som en rettledning. 

1. Gå til innstillinger > Kontoer

2. Velg "Legg til konto"

3. Velg "Exchange" (for å bruke standard epostklient på enheten din) eller "Outlook" (anbefalt epostklient).

4. Fyll inn epostadressen din på OsloMet: brukernavn@oslomet.no

5. Logg inn med Feide-kontoen din på OsloMet for å fullføre oppsettet.

6. Gå til epostklienten din og kontroller at du mottar epost.

E-post med varsling (manuelt oppsett)

Dersom du har problemer med å få Exchange-oppsett til å fungere kan det være du blir bedt om å legge til serverinnstillingene manuelt. Følg veiledningen for automatisk oppsett, men legg inn følgende server-innstillinger:

E-postadresse: brukernavn@oslomet.no

Domene\Brukernavn: \brukernavn@oslomet.no

Passord: Vanlig passord fra OsloMet

Server: outlook.office365.com

Se også

 E-post for iPhone

Contact